08.05.2019
Powiat Mielecki wspólnie z Partnerem Wiodącym Gminą Miejską Mielec przystępuje do realizacji projektu partnerskiego pn. „Przebudowa zdegradowanych obiektów na terenie MOF Mielec w celu nadania im nowych funkcji społecznych”. Projekt współfinansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 w ramach osi priorytetowej VI Spójność przestrzenna i społeczna / działanie 6.3 Rewitalizacja przestrzeni społecznej.
Główną przyczyną przystąpienia do realizacji przedmiotowego projektu była potrzeba ograniczenia istniejących problemów na terenach zdegradowanych poprzez przebudowę i wyposażenie obiektów niezbędnych do realizacji projektów o charakterze społecznym. Ponadto projekt zakłada realizację celów odnoszących się do zwiększenia aktywizacji społeczno-zawodowej mieszkańców Mielca, podejmowania działań będących przeciwdziałaniem dla wykluczenia społecznego, podniesienia estetyki i zagospodarowania przestrzeni publicznej w mieście, jak również do rozwoju infrastruktury społecznej i zwiększenia dostępności do niej.
Projekt dotyczy przebudowy zdegradowanych obiektów na terenie MOF Mielec w celu nadania im nowych funkcji społecznych i edukacyjnych, w tym: przebudowy części parteru budynku przy ul. Mickiewicza 13 i utworzenie pomieszczeń do prowadzenia działalności reintegracyjnej w aspekcie społeczno-zawodowym, przebudowę budynku Starostwa Powiatowego na potrzeby Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej oraz rewitalizację obszaru przestrzeni publicznej w postaci parku poprzez przekształcenie go w park sensoryczny i nadanie mu nowych funkcji, jak również przebudowę zatoki autobusowej na dwa stanowiska postojowe w celu zwiększenia dostępności rewitalizowanych obiektów i terenów.
Wartość projektu: 4 962 212,27 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 3 442 529,02 zł