I. Obsługa osób niepełnosprawnych.
Starostwo Powiatowe w Mielcu wykonuje swoją działalność przy ulicy Wyspiańskiego 6 (główna siedziba) i ulicy Sękowskiego 2b (Wydział Komunikacji). W obydwu obiektach wprowadzono szereg udogodnień dla osób niepełnosprawnych w następującym zakresie:
1. Wejście do Urzędu od ulicy Wyspiańskiego 6 (Główna siedziba):
2. Wejście do Urzędu od ulicy Sękowskiego 2b (Wydział Komunikacji):
Każdy pracownik Urzędu ma obowiązek udzielenia pomocy w załatwieniu sprawy osoby niepełnosprawnej w miejscu jej przybycia do Urzędu.
II. Udostępnienie usług na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) (http://epuap.gov.pl)
Jedną z możliwości, jakie oferuje elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP) jest możliwość załatwiania spraw administracyjnych (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną, za pośrednictwem ePUAP, bez konieczności osobistego udania się do urzędu. Przy czym dokumenty elektroniczne muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego w formacie XAdES (wydanego przez jeden z podmiotów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne) lub profilu zaufanego ePUAP - nie dotyczy udzielania informacji na wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej.
Wszystkie e-usługi - kliknij w usługę i poznaj szczegóły
Na stronie:
http://bip.powiat-mielecki.pl/dla-mieszkancow/doreczanie-dokumentow-elektronicznych
znajdują się informacje dot. doręczania dokumentów elektronicznych do Starostwa Powiatowego w Mielcu oraz wykaz usług udostępnianych przez Starostwo Powiatowe w Mielcu poprzez platformę ePUAP.
III. Informacja o możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) Starostwo Powiatowe w Mielcu udostępnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu następujące formy kontaktu z urzędem:
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Urzędzie Starostwa Powiatowego w Mielcu przysługuje prawo do skorzystania z usług:
Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej.
Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub złożyć w Kancelarii Urzędu.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 426).
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Starosta zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.